Terapie holistică pentru copii

Mi-au plăcut dintotdeauna copiii, chiar din primii ani de viață. Țin minte că mama mi-a povestit următoarea amintire, de când aveam doar 1 an și 4 luni, care ilustrează foarte bine acest lucru. Aveam casa vizavi de singura grădiniță din sat și mama mă surprindea uitându-mă, prin gard, la copiii ce se jucau în curtea grădiniței, strigând la ei, vrând parcă să fiu acolo, printre ei: ”pipiii, pipiii”. Da, nici nu articulam bine cuvintele, însă un lucru era cert: voiam să fiu în mijlocul copiilor.

Când am crescut și m-am mărit, această dorință s-a transformat în ceea ce avea să fie meseria de suflet a adultului din mine. Fără să am prea multe argumente logice, am simțit dintotdeauna că drumul meu profesional se va desfășura în jurul lor, al copiilor. Și bine am făcut căci așa cum zice Confucius: ”Fă ceea ce-ți place cu adevărat și nu vei fi nevoit să muncești nici o zi din viața ta” cam așa simți când ai o chemare spre ceea ce faci și muncești cu drag.

Eram atât de nerăbdătoare să lucrez cu copiii încât am început să voluntariez la diverse centre, încă din primul an de facultate. În anul al 2lea deja lucram cu ora la Școala Specială nr.1 din Constanța, iar în anul 3 am semnat primul contract pentru un job full time la un centru ce se ocupa de copii cu deficiențe mentale și SIDA. La ei am activat timp de 2 ani, fie cu contract, fie în acțiuni de voluntariat, până am terminat facultatea. După ce am terminat facultatea, timp de 3 ani, am lucrat în SUA ca psihopedagog la două licee din Carolina de Sud.

De atunci până în prezent, s-au adunat vreo 16 ani de experiență în lucrul cu copiii, timp în care am interactionat cu o gamă variată de copii cu CES: autism, handicap mintal (în toate stadiile), handicap vizual, handicap fizic, handicap auditiv, sindrom Down, Sida, cât și cu copii tipici cu tulburări de comportament și tulburări de vorbire.

De câțiva ani, am creat un program de terapie holistică care include activități pentru dezvoltarea psihomotricității, pentru corectarea tulburărilor de limbaj, pentru îmbunătățirea tulburărilor de comportament și nu numai care poate fi adaptat oricărui copil în funcție de nevoile și abilitățile fiecăruia.

Prin activitățile alese urmăresc îndeplinirea următoarelor obiective:

  • îmbogățirea vocabularului activ și pasiv,
  • dezvoltarea și îmbunătățirea abilităților de comunicare orală,
  • dezvoltarea creativității și a imaginației,
  • dezvoltarea motricității fine,
  • creșterea gradului de inteligență (ex. am lucrat 8 luni de zile cu o fetiță cu Sindrom Down și datorită stimulării, IQ-ul ei a crescut de la 54 la 68),
  • corectarea tulburărilor de comportament,
  • creșterea gradului de independență,
  • dezvoltarea flexibilității corporale,
  • creșterea gradului de încredere în sine și în ceilalți,
  • dezvoltarea gradului de atenție
  • desensibilizare ș.a.

În urma interacțiunii cu mine și a practicării terapiei holistice, copilul:

  • devine mai cooperant,
  • este mai calm,
  • manifestă un grad mai mare de toleranță la activități noi și necunoscute,
  • va începe să aibă inițiative proprii,
  • te va uimi cu conexiunile pe care le va face.

Motivarea copilului se face prin joc, materiale naturale și stimulare olfactivă, gustativă, tactilă, vizuală și auditivă.

Îmi place să creez, să aduc plus valoare în activitatea mea, fiind o persoană bine organizată, deschisă spre nou și dedicată în tot ceea ce fac.

E o plăcere să lucrez cu copiii și orice interacțiune cu ei este un prilej de conectare, de joacă, de bucurie , de creativitate și de autenticitate.

Un avantaj mare al programului este că se poate face și doar 1 ședință pe săptămână, apoi dau acasă de făcut părinților activități pentru alte 5 zile, deci presupune mai puțin stres, bani si rezultatele sunt incomparabile cu ceea ce se obține de la alte terapii. Evident, frecvența ședințelor se stabilește în funcție de nevoile copilului, diagnosticile existente și de cât de repede se doresc rezultate, însă chiar și cu cazuri complexe am lucrat de 3x pe săptămână.

În prezent, activez în cadrul propriului cabinet de psihologie, acreditat de Colegiul Psihologilor din România, cod personal 22661, având 2 specializări: psihopedagog special și psihoterapeut integrativ. Cabinetul este localizat în sector 2, București, zona Dna Ghica, însă fac și terapii online cu rezultate la fel de bune, chiar și cu copii cu Sindrom Down, autism, Aspenger etc.

Mă puteți apela pentru stabilirea unei ședințe la următorul număr de telefon: 0729. 304. 404. De-abia aștept să ne cunoaștem și să aducem zâmbete și reușite în viața copilului dvs., Elena Giurgiu.